Нова модель портативного цифрового фортепіано Roland FP30X приходить на зміну бестселеру – моделі Roland FP30. Нова модель успадкувала від прототипу високоякісну клавіатуру Roland PHA4 Standard, проте тепер використовує технологічні рішення, які раніше використовувалися в моделях більш вищого цінового рівня. Слід зазначити, що якості клавіатури фірма Roland приділяє максимальну увагу та не приймає компромісів у цьому питанні: клавіатура PHA4 Standard використовується фірмою в цифрових фортепіано від початкового рівню (починаючи з базової моделі Roland FP10) до інструментів середнього – початку топового рівня. Так, наприклад, в моделі корпусного цифрового фортепіано Roland HP702 використовується клавіатура PHA4 Standard, а в моделі Roland HP704 – клавіатура преміум якості Roland PHA50 з використанням дерев’яних елементів. Не беручі до уваги трохи збільшену потужність вбудованого підсилювача та пари додаткових ВЧ драйверів, різниця в ціні між цими моделями складається лише з вартості встановленої клавіатури Rpland PHA50 в моделі Roland HP704.

      Вбудована в нову модель Roland FP30X клавіатура PHA4 Standard має механічний вузол імітації ефекту подвійної репетиції механізму акустичного роялю. Сама ж функція подвійної репетиції реалізується звуковим процесором. Механізм з подвійною репетицією – доволі рідкісне явище для традиційних акустичних піаніно і встановлюється лише на піаніно найвищого рівню якості і ціни. Навіть не кожний кабінетний акустичний рояль має механіку з подвійною репетицією. Такий механізм встановлюється переважно на великі професійні концертні акустичні роялі. Функція подвійної репетиції надає музиканту-професіоналу більш широкі можливості при виконанні такого виду фортепіанної техніки як репетиційна техніка. В якості яскравого прикладу використання репетиційної техніки в фортепіанній літературі наведемо такий приклад, як Етюд №6 американського композитора Філіпа Гласа в чудовому виконанні ісландського піаніста Вікінгура Олафссона:

   Як бачимо, ця віртуозна п’єса поєднує різні види фортепіанної техніки, а не лише репетиційну. В нескінченому русі музичної тканини поєднуються найрізноманітніші види фортепіанної техніки: октавно-акордова техніка, гамоподібні пасажі, виконання двох елементів поліфонічного руху в одній руці, прихована поліфонія і т.д. Досягти прозорості музичної матерії при такій різноманітній фактурі – дуже складна задача для виконавця. Але, якщо клавішний механізм музичного інструменту не буде мати підвищену чутливість до всіх цих змін тембру, фактури, характеру п’єси, насолодитися в повній мірі красотою даного музичного твору навряд чи вдасться, як би майстерно дана п’єса не була б виконана. Конструкція сучасного клавішного  механізму акустичного роялю, яка відточувалася століттями, відповідає таким вимогам в повній мірі. Виробники клавіатур цифрових фортепіано намагаються якомога ближче підійти до створення такої клавіатури цифрового фортепіано, яка б могла конкурувати з кращими зразками клавішних механізмів акустичного концертного роялю. Саме заради такої чутливості до дотику клавіатури цифрового фортепіано ведуться нескінчені пошуки оптимальної конструкції клавішного механізму, удосконалюються системи сенсорних датчиків.  Наразі можна стверджувати, що клавіатура PHA4 Standard від Roland відповідає всім вищенаведеним вимогам в повній мірі. Спробуйте і переконайтеся!

   Іншим яскравим прикладом використання репетиційної техніки в академічному музичному мистецтві є  «Кампанелла» Ференца Ліста. Даний музичний твір вирізняється виключною технічною складністю та різноманіттям використаних фортепіанних технік: швидкі гамоподібні пасажі, стрибки на значні відстані, арпеджіо, акорди і, звичайно, репетиційна техніка. Віртуозне поєднання усіх цих фортепіанних технік робить даний твір взірцем гармонії у фортепіанній літературі романтичної епохи, свого роду показником технічної досконалості та художньої образності. Надзвичайно широкий динамічний діапазон звучання даного твору, який охоплює майже весь діапазон клавіатури  фортепіано, ставить і надзвичайно складні вимоги не тільки для виконавця, але і до якості самого музичного інструменту. У випадку виконання даного твору на цифровому фортепіано – до якості і досконалості конструкції клавішного механізму. Клавіатура має миттєво реагувати на швидкі зміни швидкості, динаміки, техніки виконання. Всім цим вимогам в повній мірі відповідає клавіатура Roland PHA4Standard.

         

     Отже, піаніст-професіонал, маючи компактне цифрове фортепіано Roland FP30X може в повній мірі реалізувати та розвивати власні технічні можливості, пов’язані з репетиційною технікою. Тобто, дана модель компактного цифрового фортепіано Roland FP30X з клавіатурою PHA4 Standard може використовуватися як повноцінна заміна акустичному піаніно або роялю при розборі та вивченні складних музичних творів, напрацювання необхідних навичок гри на фортепіано. Професійна спрямованість клавіатури цифрового фортепіано Roland FP30X, тим не менш, зовсім не заважає із задоволенням грати на цьому музичному інструменті піаністам-аматорам та дітям. Дотик до клавіатури цього цифрового музичного інструменту запам’ятовується легкістю та приємними тактильними відчуттями.

         

   Відмітимо також таку корисну властивість клавіатури цифрового фортепіано Roland FP30X як покриття білих клавіш під штучну слонову кістку. Дане покриття, окрім того, що приємно на дотик, але і вбирає вологу пальців піаніста, таким чином унеможливлює ковзання пальців по клавішах під час тривалої гри.
   Традиційно, Roland для своїх цифрових фортепіано в якості основного тембру роялю використовує семпли, записані з акустичного концертного роялю Steinway&Sons D274. Таким чином, маючи у себе вдома портативне цифрове фортепіано Roland FP30X ви маєте змогу насолоджуватися чудовим тембром даного концертного роялю. Технологія звуковідтворення, яка використовувалася в попередній моделі Roland FP30 і базувалася на відтворенні записаних семплів, в новій моделі Roland FP30X доповнена потужним процесором, який на основі фізичних характеристик дотику піаніста-виконавця (сила, швидкість натискання на клавішу) виконує моделювання поведінки механіки акустичного роялю під час гри. Процесор моделює такі складні фізико-акустичні процеси акустичного роялю як розподіл акустичної енергії гармонік в корпусі інструменту та оточуючому просторі. Моделює характерні призвуки, які виникають в акустичному роялі під час гри: резонанси струн, резонанс струн при піднятті та опусканні демпферної системи роялю, шум відпускання молоточку та багато інших. Інтенсивність даних ефектів регулюється користувачем. В результаті даного моделювання звучання цифрового фортепіано Roland FP30X набуває реалістичності з дуже виразними тембровими фарбами, вражає різноманіттям відтінків та динамічних нюансів гри. Раніше такий спосіб формування кінцевого звучання основного тембру фортепіано і інших високоякісних фірмових тембрів Roland використовувався лише в найдорожчих моделях ексклюзивних цифрових фортепіано бренду. 
    Штатно нова модель комплектується високоякісною демпферною педаллю (sustain) рояльного типу з підтримкою напівпедалі. Опційно, як і попередня модель, нове портативне цифрове фортепіано Roland FP30X може бути доповнено класичною дерев’яною стійкою та блоком з трьома педалями. Функції педалей відповідають функціям педалей акустичного роялю: ліва педаль – приглушення (soft), середня педаль - утримання (sostenuto), права педаль – демпферна (sustain):

    В такому варіанті компактне цифрове фортепіано Roland FP30X стає повноцінним елегантним та компактним музичним інструментом, який ідеально впишеться в сучасний інтер’єрний  дизайн (вітальні, дитячі кімнати, репетиційні аудиторії мистецьких навчальних закладів) і, безумовно, стане його прикрасою.

       Основні відмінності моделей Roland FP30 та Roland FP30X у порівнянні наведені нижче:

   Виходячи з усіх показників, нове компактне цифрове фортепіано Roland FP30X стане новим хітом продаж в Європі та Україні! Слідкуйте за нашими публікаціями. Незабаром у продажу!

Автор - Олексій Павлов