Сьогодні ми спостерігаємо значне збільшення попиту на цифрові фортепіано. І це цілком закономірно, враховуючи ті споживчі якості, які даний продукт пропонує користувачеві. Невеликі габарити і вага, різноманітність функцій, можливість займатися музикуванням в навушниках не заважаючи оточуючим, відносно невисока вартість в порівнянні з акустичним піаніно навіть початкового рівня якості. І, дуже важливий факт - відсутність спеціальних умов зберігання / експлуатації (температура, відносна вологість повітря) і відсутність необхідності в регулярному налаштуванні і обслуговуванні інструменту. Чому остання обставина є такою важливою? На жаль, професія настроювача фортепіано в сучасному світі поступово втрачає популярність і знайти професійного налагоджувальника фортепіано в невеликому місті або в сільській місцевості стає вкрай проблематичним. Особливо, якщо мова йде про обслуговування професійного музичного інструменту високої якості. Тим часом, традиційне акустичне піаніно зовсім не збирається здавати свої позиції.

     На фоні зростання популярності цифрових фортепіано, можна помітити і збільшення виробництва і продажів акустичних музичних інструментів. Ціни на нові акустичні піаніно починаються від приблизно 3000 у.о., верхня межа для професійного акустичного піаніно може досягати 15000у.о. На цьому тлі ціни на цифрові піаніно починаються від 700-800у.е. При цьому, вартість цифрового піаніно високого рівня, в якому застосовуються всі найкращі досягнення і напрацювання в цій сфері, лежить в межах трьох-чотирьох тисяч у.о. Порівнявши ціни, можна зрозуміти, чому споживач частіше вибирає цифрове фортепіано, а не акустичне. Назвати демократичними ціни на нові акустичні піаніно ніяк не виходить. Тих, хто не бажає змінювати віковим традиціям і все ж хоче придбати акустичне піаніно за відносно невисоку вартість, рятує ринок вживаних інструментів.
       Звичайно, 40-50 років для акустичного піаніно - це не вік, але у випадку з вживаними акустичними піаніно все дуже залежить від того, в яких умовах перебував музичний інструмент і як інтенсивно на ньому грали. Зустрічаються екземпляри, вік яких менший, а стан гірший. Багато разів доводилося спостерігати, як відносно нове вживане акустичне фортепіано прекрасного професійного рівню якості практично безповоротно втрачає свої механіко-акустичні властивості і на відновлення його потрібні значні фінансові витрати. Наприклад, в результаті тривалого зберігання інструменту в пересушеному приміщенні, дерев'яні деталі втрачають гнучкість і в них з'являються тріщини. При експлуатації або зберіганні інструменту в приміщенні з низькою температурою або з високою вологістю, на металевих деталях і струнах з'являється наліт іржі, на дерев'яних деталях, молоточках оселяється цвіль. Не застрахований музичний інструмент і від шкідників у вигляді жучків-короїдів, молі та іншої нечисті.
      Всі ці жахи, як правило, зустрічаються там, де власники цих музичних інструментів не знають про елементарні правила зберігання та експлуатації акустичних піаніно і не розуміють, який «діамант», «перлина» знаходиться в їх користуванні. Але ж нормальні умови експлуатації акустичного фортепіано гранично прості: температура 19-26 градусів, відносна вологість повітря в межах 40-60%. Не рекомендується встановлювати акустичне піаніно поблизу опалювальних приладів і в місці попадання прямих сонячних променів. Таким чином, при дотриманні цих елементарних правил, акустичне піаніно буде довгі десятиліття радувати вас прекрасним тембром звучання і багатющою динамічною палітрою, недосяжною для більшості цифрових фортепіано. При цьому слід зазначити, що всі цифрові фортепіано звучать приблизно однаково в межах одного виробника, серії, моделі. Всі акустичні піаніно, навіть в межах одного виробника, серії, моделі звучать кожне неповторно по-різному, по-різному красиво, з різними колористичними відтінками і нюансами, що відкриває покупцеві неосяжний простір для творчості при виборі «свого» звукового почерку, характеру, темпераменту звукового образу.

      Подивимося, що можуть запропонувати потенційному покупцеві виробники акустичних піаніно початкового цінового рівня. У цьому сегменті переважають моделі китайських виробників, або молодші лінійки піаніно і роялів іменитих європейських і американських виробників, виготовлення яких все одно здійснюється в Китаї на виробничих потужностях тих самих китайських виробників акустичних піаніно і роялів.
      В цьому напрямку великих успіхів досягла китайська компанія Pearl River, яка випускає акустичні піаніно і роялі як під власними брендами (Pearl River, Ritmüller, Kayserburg), так і виробляє музичні інструменти інших брендів під їх торговими марками, наприклад Boston, Essex.
      Ціни на моделі власних брендів Pearl River лежать в діапазоні трьох-чотирьох тисяч у.о., при цьому модельний ряд вражає різноманітністю дизайну. Фірма враховує відродження популярності на моделі як класичного дизайну, так і популярних в середині ХХ століття стилів бароко, Полошіп, Чиппендейл.

     Моделі Pearl River, Ritmüller, Kayserburg вражають уяву якістю зовнішньої обробки і вишуканістю дизайну! У модельному ряді знайдеться модель практично для будь-якого стилю інтер'єру. При цьому, акустичні піаніно і роялі цих брендів вирізняються суб'єктивно насиченим рівним тембром, без зайвої дзвінкості в високому регістрі і в обертонових шлейфах середнього (віолончельного) регістру. Клавіатура має м'який глибокий хід, її не можна назвати надмірно полегшеною або надмірно «важкою».

Автор - Олексій Павлов