Більбао, Іспанія – Hertzainak, культовий баскський рок-гурт, нещодавно возз’єднався для довгоочікуваного шоу на Bizkaia Arena у грудні 2022 року. Гурт, відомий тим, що поєднує провокацію панку з ритмами реггі та ска, вийшов на сцену  перед натовпом із 30 000 фанатів на двох концертах, покладаючись на лінійний масив RCF TT+  як основну аудіосистему арени.

 

Виставковий центр Більбао — це виставкова площа, розташована на землі, яку раніше займала компанія Altos Hornos de Vizcaya, в районі Ансіо, Країна Басків. Захід проходив у Bizkaia Arena, що є частиною комплексу Exhibition Fair, який вважається одним із найбільших багатофункціональних павільйонів Іспанії.

«Це особливий концерт із дуже відомою групою в регіоні, яка возз’єдналася через 30 років після того, як вони розпалися, — сказав Унаї Міменза, звукорежисер Hertzainak. — Я слухав Hertzainak, коли був підлітком, тому це було також особливий для мене. У нас є три концерти, з першими двома ночами на арені BEC. Я ніколи не займався звуком тут, але я знав, що акустика не дуже хороша. Кілька інших виконавців дуже критикували звук, але я знав, що це може звучати добре, якщо підійти до нього правильно – я бачив тут ACDC і Пола Саймона – вони обидва звучали дуже добре», – продовжує Міменза. «Мене головне хвилює акустика арени. Я знав, що у мене буде хороша консоль (Midas HD 96) і чудовий ПА. Раніше я працював із системами RCF, але, мабуть, не в такому великому та своєрідному форматі».

Концерт був організований компанією Sonort, а технічне виробництво здійснював Лусіо Боярді Серрі, спеціаліст із продуктів та інженер із застосування в RCF. Боярді Серрі приїхав з Італії на арену, щоб забезпечити безперебійну роботу звукової системи під час заходу. Сцена мала основний L+R і заповнення, що супроводжувалося відповідним переднім заповненням, без ліній затримки. Основна концертна система складається з [18+18] модулів пасивного лінійного масиву GTX 12, тоді як бічні заповнення складаються з 2 кластерів [10] активних лінійних масивів HDL 30-A кожен, переднє заповнення включає [4] TT 1-A перед сценою та [2] TT 22-A MK2 з боків світлодіодних стін. Велика кількість TT 45-CXA розгортається як сценічні монітори, а два кластери з двох колонок TTL 6-A – як бокові монітори.

«GTX — чудовий звір, — продовжив Міменза, — покриття — це, мабуть, найбільш вражаючий аспект установки. Арена велика, тому моєю першою думкою було, що ми збираємося використовувати лінії затримки. RCF запропонував не використовувати жодних затримок. , тож було лише одне точкове джерело звуку, і це було б краще акустично. Налаштування лінійного масиву та сабвуферів вражаючі, а покриття дуже рівномірне. Деякі місця на арені архітектурно дуже важко охопити через великі промені в стеля створює акустичну тінь для деяких сидінь, але загалом я дуже вражений».

Лінійний масив RCF GTX 12 все ще проходить тестування перед виходом на ринок, але вже був відзначений на кількох великих подіях у Європі, зокрема на концертах RCF Arena у 2022 році, забезпечуючи звук для аудиторії понад 100 тисяч. Кожен модуль лінійного масиву містить вісім точних перетворювачів RCF, розділених трьома способами: 2x12-дюймові неодимові НЧ-динаміки з 3,5-дюймовими звуковими котушками, 4x6-дюймові неодимові середньочастотні з 2-дюймовими звуковими котушками та 2x3-дюймові неодимові компресійні драйвери з чистим титановим куполом, обидва приєднані до запатентованого хвилеводу 4path.

«Ми працюємо з гібридною системою, тому що основна система пасивна, а всі інші блоки активні, — сказав Боярді Серрі. — Основна система керується 12 підсилювачами XPS 16K (по 6 на кожній стороні). Один XPS 16K забезпечує безперервну потужність 16000 Вт. у чотирьох виходах по 4000 Вт кожен. Система налаштовується, контролюється та контролюється в режимі реального часу за допомогою нашого мережевого програмного забезпечення RDNet версії 4.1 (бета)». Кожен XPS керує 3 модулями лінійного масиву, підключеними паралельно.Чотири вихідні канали: два для НЧ-динаміків (по 1 каналу на НЧ-динамік), один для середніх частот і один для драйверів компресії.

«Ми вирішили розробити систему, яка збільшить розмір основних кластерів і уникне затримок». пояснює Боярді Серрі. «Основна система використовує технологію RCF FiRPHASE, тому сума перетворювачів є дуже узгодженою, а потужність підсилювачів XPS 16K досягає відстані від головного та останнього місць (72 метри) без будь-яких проблем.» Bizkaia Arena це складне акустичне середовище через високий RT60 (час реверберації), і ми погодилися використовувати унікальне джерело звуку, яке буде більш узгодженим замість затримок, які будуть вирівняні в деяких точках, а в інших ні. Ми не хотіли невідповідності та небажані рефлексії, які ще більше погіршили б розбірливість значної частини аудиторії».

Точка кросовера знаходиться на частоті 60 Гц, а точка вирівнювання сабвуферів знаходиться на відстані 40 метрів від сцени, приблизно за 12 метрів перед FOH. Це спричинило невелику неузгодженість вирівнювання в положенні FOH, але забезпечило кращий розподіл низьких частот у зоні кросовера для решти арени», – каже Карус.

У налаштуваннях сабвуфера використовується градієнтна конфігурація з верхнім сабвуфером кожного кластера, зверненим до сцени. «Щоб отримати надзвичайно чисті низькі частоти на сцені, ми оптимізували градієнт з точки зору сцени в тих місцях, де він мав бути чистішим. Зокрема, у положенні струн і вокальних мікрофонів», — пояснює Лусіо Боярді Серрі. «Ми досягли цього результату, вимірявши два ряди сабвуферів окремо в цих положеннях, щоб отримати однакову величину та фазову характеристику обох. Потім ми повернули полярність ряду назад. Результат був досить чистим етапом, придатним для цього Тип шоу. Середній SPL (A-зважений) був приблизно між 90 і 108 дБА."

«Крім того, сильна потужність системи вражає, — коментує Унаї після концерту. — Я фахівець зі звуку, який вважає, що багато виконавців надто голосні — я не прихильник гучності заради гучності. Я вважаю, що мікшування живий концерт – це пошук потрібної гучності для виступу, місця та аудиторії, з якою ви працюєте. У цьому випадку арена була заповнена хардкорними фанатами, які не бачили гурт 30 років, або дітьми, які знали, що це востаннє, коли вони мали відвідати гурт. Мені довелося виступати голосніше, голосніше, ніж я зазвичай люблю, і соку для цього було більш ніж достатньо! Концерт мав для нас величезний успіх, і звук був великою частиною цього ."

 

 

Супутні товари